Een jonge onderneming gespecialiseerd in de verkoop van wanddecoratie

klantverhaal-teaser-Your_Decoration-w240h140 klantverhaal-teaser-Your_Decoration-w240h140 klantverhaal-teaser-Your_Decoration-w240h140 klantverhaal-teaser-Your_Decoration-w240h140 klantverhaal-teaser-Your_Decoration-w240h140 klantverhaal-teaser-Your_Decoration-w240h140
1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1

 

URL: www.yourdecoration.nl
Markt: B2C
Shopsoftware Shopify
Begonnen in 2019
Lid sinds 2020

Vestiging Zevenaar

"De klant moet centraal staan bij ons"
Maurice Booyink, Eigenaar van Your Decoration 

Voor dit klant­verhaal hebben we Maurice Booyink, eigenaar van Your Decoration gesproken. Klik op het onderwerp om naar de tekst te gaan!

Your_Decoration-screenshot-w1136h712 Your_Decoration-screenshot-w1136h712 Your_Decoration-screenshot-w1136h712 Your_Decoration-screenshot-w1136h712 Your_Decoration-screenshot-w1136h712 Your_Decoration-screenshot-w1136h712

De start van Your Decoration

Het was juli 2019 toen Maurice Booyink de webshop YourDecoration.nl lanceerde. De webshop verkoopt nu alles omtrent wanddecoraties, zoals fotobehang,  fotolijsten en posters, dit zijn maar enkele voorbeelden.

Het werd al snel duidelijk dat er ook aandacht besteed moest worden aan de webshop-optimalisering, zoals webshop-navigatie. "Ik moest al snel nadenken over de customer experience, voordat ik aan andere dingen kon denken," vertelt Maurice. Tegenwoordig houdt hij zich nog steeds bezig met verschillende marketingactiviteiten in de webshop. "Ik ben mede-verantwoordelijk voor de marketing en we zijn heel hard bezig met de content en klantbeleving," vertelt Maurice.

De uitdaging om alle klanten tevreden te stellen

Het is een uitdaging voor webshops om aan alle klantverwachtingen te voldoen. Tegenwoordig komen er bij een klant verschillende emoties kijken; voor, tijdens en na een aankoop. Allereerst moeten klanten een goed gevoel hebben voordat ze een aankoop doen. Tegelijkertijd kan een klant verschillende twijfels hebben: voldoet een product aan de productomschrijving, deelt een voorgaande klant dezelfde verwachtingen en zal het logistieke proces wel vloeiend verlopen?

"Over het algemeen zijn mensen die een review achterlaten erg tevreden of juist niet tevreden. Deze groepen mensen zijn sneller geneigd tot het geven van een review," legt Maurice uit. Het is de uitdaging om te zorgen dat iedere klant een positieve review plaatst. "Wij zijn erg bezig met reviews en met reageren op alle reviews. De klant heeft de tijd genomen om een review te schrijven en ik vind dat we de klant daarvoor mogen bedanken".

"De klant heeft de tijd genomen om een review te schrijven en ik vind dat we de klant daarvoor mogen bedanken".

Een onafhankelijke partner voor een verbeterde klantervaring

"Ik wil gewoon eerlijke en geverifieerde reviews ontvangen. Het dashboard dat wij daar nu voor gebruiken is handig in gebruik; je kunt makkelijk en snel op reviews reageren". Maurice kan best tegen een stootje en waardeert de eerlijkheid van klanten. "Eerlijke en geverifieerde reviews zijn niet altijd leuk om te lezen, maar het is wel eerlijke feedback. Wij bestaan ter gratie van de klant, dus wij moeten zorgen dat we tevreden klanten hebben". Maurice weet dat deze feedback helpt om het bedrijf te verbeteren.

Deze instelling hielp hem ook bij het opzetten van zijn webshop. Na een concurrentieanalyse te hebben gemaakt, sprak de kopersbescherming hem erg aan omdat dat zorgt voor een stukje klantenservice voordat een potentiële klant overgaat tot aankoop en omdat het misschien de laatste drempel weghaalt. "Wij zijn vrijwel direct begonnen met het verzamelen van reviews en het aanbieden van een kopersbescherming via een onafhankelijk keurmerk. Die bescherming is toch een verlaging van de verkoopdrempel. Ik zie nu ook dat daar gebruik van wordt gemaakt".

"Het dashboard is handig in gebruik".

Maurice heeft slechts één keer meegemaakt dat een klant een aanspraak deed op de kopersbescherming. "Wij hebben een keer meegemaakt dat wij het geld niet hebben teruggestort, maar dat was echt een foutje van ons. Wij hebben onze excuses aangeboden aan de klant, hebben alsnog het geld teruggestort en handelden alles gemakkelijk af in het dashboard". Deze instelling van fouten erkennen en direct oplossen, maakt deze webshop sterk. Klanten vertrouwen een webshop namelijk eerder als ze zien dat fouten goed opgelost worden, dan wanneer ze alleen maar goede reviews zien.

De mijlpaal van 700 reviews in 12 maanden

Externe factoren hebben geleid tot meer online shoppen. Denk bijvoorbeeld aan de lockdowns van 2020 en 2021. Deze groei is volgens Maurice exceptioneel. "Wij doen het goed, maar als je het nog beter wilt doen dan hoort daar een onafhankelijke partner bij. Your Decoration heeft simpelweg niet de naamsbekendheid zoals die van bijvoorbeeld Bol," legt Maurice uit.

Met het huidige reviewsplatform heeft Maurice in de afgelopen 12 maanden alweer 700 reviews ontvangen! "Wij lezen alle reviews van onze klanten en ik kan goed overweg met de software. Het beheren van de reviews in onze buitenlandse domeinen is makkelijk. Reviews worden namelijk in de lokale taal geschreven en gesorteerd". Your Decoration heeft niet alleen een webshop in Nederland, maar ook in, België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.

Ben je benieuwd hoe Trusted Shops kan helpen jouw conversie te verbeteren?

Vul het formulier in en één van onze experts neemt contact op, om eens in gesprek te gaan hierover.

Ben je al lid?

Vul het formulier voor leden in.

Als consument kun je gebruik maken van ons contactformulier voor consumenten:

Contactpagina voor consumenten.

 Meer klantverhalen lezen

illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2)