Dé totaalleverancier voor de logistiek!

bg-LogistiekConcurrent-1v-w1920h1200 bg-LogistiekConcurrent-1v-w1920h1200 bg-LogistiekConcurrent-1v-w1920h1200 bg-LogistiekConcurrent-1v-w1920h1200 bg-LogistiekConcurrent-1v-w1920h1200 bg-LogistiekConcurrent-1v-w1920h1200

klantverhalen-logo-LogistiekConcurrent-w240h128

URL: www.logistiekconcurrent.nl
Markt: B2B & B2C
Shopsoftware Magento
Lid sinds 2018
Begonnen in 2012

Vestiging Venhorst

"De kopersbescherming straalt vertrouwen uit en maakt een belofte aan de klant".
Rody Hermkens, Hoofd Marketing & Communicatie

Voor dit klantverhaal hebben we Rody Hermkens, Hoofd Marketing & Communicatie binnen Logistiekconcurrent gesproken. Klik op het onderwerp om naar de tekst te gaan!

  • Service en persoonlijke aandacht
  • Een cultuurbarrière die internationale groei uitdagend maakt
  • "In een online markt is een keurmerk super belangrijk"
  • Sterren verdienen via goede service
  • "Persoonlijk contact vinden wij erg belangrijk"
Screenshot site Logistiekconcurrent Screenshot site Logistiekconcurrent Screenshot site Logistiekconcurrent Screenshot site Logistiekconcurrent Screenshot site Logistiekconcurrent Screenshot site Logistiekconcurrent

Service en persoonlijke aandacht

"Wij zijn dé totaalleverancier voor de logistiek!", dat is de omschrijving die Rody geeft van Logistiekconcurrent. Het bedrijf levert vrijwel alles voor magazijn en transport. Denk hierbij aan vrachtbrieven, vrachtwagenonderdelen en -accessoires, magazijnartikelen en nog veel meer. Nog interessanter: Logistiekconcurrent belooft klanten alles te kunnen leveren. Ook als het een bepaald product niet in het assortiment heeft, dan zoeken de medewerkers een oplossing om het tóch te kunnen leveren!

Logistiekconcurrent heeft geen fysieke winkel en daarom besteden Rody en de rest van het team veel aandacht aan het optimaliseren van hun webshop, zodat het bestelproces van de webshopbezoeker zo goed en makkelijk mogelijk verloopt.

Persoonlijk contact staat ook hoog in het vaandel. Daarom vraagt Logistiekconcurrent aan de webshopbezoekers om altijd contact op te nemen als er iets niet duidelijk is. Zoals Rody beschrijft: "Wij hebben geen fysieke winkels, maar je kunt bij ons bestellen, mailen, chatten, bellen; je kunt alles doen". Het bedrijf levert dus een veelzijdige klantenservice, waarbij de klant contact kan opnemen via verschillende kanalen.

Rody werkt veelal met B2B-klanten. "Wij hebben ook particuliere klanten, maar onze focus ligt op B2B", vertelt hij. Bedrijven kiezen steeds vaker voor Logistiekconcurrent en dat is te merken aan de groei. ''In Nederland zijn we in veel opzichten al marktleider, maar ook het buitenland weet ons steeds vaker te vinden''. vertelt Rody. De totaalleverancier heeft als doel om marktleider in Europa te worden. 

Een cultuurbarrière die internationale groei uitdagend maakt

De groeiambities van Rody vertonen een sterk verband tussen kennis van buitenlandse markten en het inspelen op deze marken. "We zien dat ondanks Nederlanders en Vlamingen dezelfde taal spreken, de landen heel verschillend zijn. Om internationaal te groeien moet het systeem kloppen; de shop moet weten hoe om te gaan met cultuurverschillen om betrouwbaar over te komen in buitenlandse markten", beschrijft Rody.  Hij vertelt dat we in Nederland informeel handelen, maar in Vlaanderen zijn klanten een stuk formeler. "Ze zijn daar niet altijd gediend van zaken doen op een informele manier".

"Het is een grote uitdaging om goed om te gaan met cultuurverschillen als je internationaal wilt groeien".

Vertrouwen uitstralen en zekerheid aanbieden zijn essentieel voor Rody. "Ik durf daarin geen onderscheid te maken tussen B2B en B2C, want het is allebei even belangrijk", verklaart hij. Bedrijven hebben andere behoeften en doelen dan consumenten. Beide klantentypes hechten waarde aan betrouwbaarheid qua beschikbare voorraad en aflevergarantie. Dat B2B-klanten andere doeleinden hebben, is te merken vindt Rody: "Wij zijn medeverantwoordelijk voor het overeind houden van andere partijen; als wij onze afspraken niet nakomen, dan kunnen onze klanten met hun primaire proces in problemen komen. Dus vertrouwen is echt ontzettend belangrijk", vertelt Rody.

"In een online markt is een keurmerk super belangrijk"

 Een keurmerk, kopersbescherming en reviews zijn altijd op iedere pagina zichtbaar door middel van de Trustbadge®, welke er volgens Rody goed uit ziet. Hij voegt daaraan toe: "In een online markt is een keurmerk super belangrijk. Wij zijn net overgegaan op een nieuwe shop en we kijken welke elementen we wel, niet,  of ergens anders moeten tonen. De Trustbadge past nu nóg beter op mobiel. Van de vele keurmerken heeft die van Trusted Shops een professionele uitstraling. Door het visualiseren van de Trustbadge op desktop en mobiel zijn shops er zeker van dat webshopbezoekers met een gerust hart een bestelling kunnen plaatsen". 

"Een kopersbescherming wekt vertrouwen op die klanten garandeert dat zij altijd worden geholpen als er iets misgaat".

Sterren verdienen via goede service

Door het geautomatiseerd reviewsysteem is het gemakkelijk om beoordelingen te verzamelen; de aantallen zijn hoog en er kan gebruik worden gemaakt van een Google-integratie. Hiermee kunnen er sterren worden gevisualiseerd in Google, waardoor deze advertenties beter opvallen dan advertenties zonder sterren.

"In mijn rol als marketeer vind ik het belangrijk om de effecten van implementaties op de webshop zichtbaar te maken. Onze score van 4,52 uit 5 sterren, daar roep ik graag om", vertelt Rody trots. Het geautomatiseerde reviewplatform heeft in de afgelopen 3 jaar meer dan 3.500 reviews binnengehaald voor Logistiekconcurrent. Tussen zoveel reviews staan ook een aantal negatieve reviews. Rody vertelt dat hij de voorkeur heeft om alle negatieve ervaringen te bespreken:  "Op het moment dat er een negatieve review tussen zit dan reageren wij ook netjes; we geven aan dat wij het willen oplossen door middel van een initieel telefoongesprek". Om deze reden is het zo dat zowel goede als slechte reviews bijdragen aan de betrouwbaarheid op de webshop.

"Het is een professioneel reviewplatform met oog op innovatie".

"Persoonlijk contact vinden wij erg belangrijk"

"Ik ben het erg tevreden over het contact. We zijn altijd heel persoonlijk te woord gestaan", vertelt Rody over het contact met Trusted Shops. Logistiekconcurrent is een grote organisatie die klanten niet behandelt als een nummertje; persoonlijk contact heeft hoge prioriteit, net zoals dat ervaren wordt bij de samenwerking met Trusted Shops. "Als ik Trusted Shops opbel met een verzoek dan wordt er altijd serieus naar gekeken", stelt Rody, "Persoonlijk contact vinden wij erg belangrijk".

Een klant persoonlijk helpen, is dé manier om een klant te behouden en wanneer die goede reviews achterlaten, helpt dit om nieuwe klanten te werven. Er is dan ook geen twijfel over mogelijk dat bij Logistiekconcurrent de groei er nog lang niet uit is. En dat doel om marktleider in Europa te worden? Logistiekconcurrent gaat dit vast en zeker bereiken.

Ben je benieuwd hoe Trusted Shops
kan helpen jouw conversie te verbeteren?

Contact opnemen
Illustratie van Trusted Shops Keurmerk/Kwaliteitslabel Illustratie van Trusted Shops Keurmerk/Kwaliteitslabel Illustratie van Trusted Shops Keurmerk/Kwaliteitslabel Illustratie van Trusted Shops Keurmerk/Kwaliteitslabel Illustratie van Trusted Shops Keurmerk/Kwaliteitslabel Illustratie van Trusted Shops Keurmerk/Kwaliteitslabel

 Meer klantverhalen lezen