A/B-test: 8,66% meer bestellingen






Garten-und-Freizeit.de: Webshop voor tuinmeubelen
URL: garten-und-freizeit.de
Doelgroep: B2C
Opgericht in: 2005
Trusted Shops-lid sinds: 2006
De A/B-test bewijst: 8,66% meer verkoop is mogelijk met de Trustbadge®.
2.500+
Bestellingen
Meer dan 2.500 bestellingen werden geanalyseerd als onderdeel van de A/B-test.
+8,66%
meer bestellingen
Tijdens de testperiode behaalde de variant met de Trustbadge 8,66% meer bestellingen dan de variant zonder de Trustbadge.
+6,92%
meer verkocht
Er werd 6,92% meer verkocht via de variant met de Trustbadge, vergeleken met de variant zonder Trustbadge.
Wil je weten hoe Trusted Shops jouw webshop kan helpen?
De A/B-test: de Trustbadge doet wat het belooft
De tuinmeubelhandel Garten-und-Freizeit.de en de bijbehorende webshop zijn slechts één jaar na oprichting lid geworden van Trusted Shops. De shop profiteert al vele jaren van de vertrouwde producten. Een A/B-test met de Trustbadge heeft de winstgevende effecten zichtbaar gemaakt.
De Trustbadge is een herkenbare vertrouwensfactor die beschikbaar is voor consumenten op alle pagina's van de webshop. In de Trustbadge toont Garten-und-Freizeit.de het keurmerk en de klantbeoordelingen. De aanwezigheid van kopersbescherming en de algemene beoordeling van alle klantenbeoordelingen zijn hier ook zichtbaar.
De A/B-test voor de Trustbadge bevestigt op indrukwekkende wijze dat vertrouwenverhogende maatregelen niet alleen zorgen voor een beter imago, maar ook leiden tot meer verkoop. In het digitale tijdperk is vertrouwen een harde valuta in online retail.
De voordelen van de Trustbadge wekken enthousiasme op






"Tot nu toe konden we alleen maar hopen dat de Trustbadge ons zou kunnen helpen. Nu is het belang van dit keurmerk voor ons duidelijk aangetoond. In vergelijking met andere maatregelen om de sales te verhogen, zien we de Trustbadge als een eenvoudige en effectieve manier om de conversie te optimaliseren."
Jürgen Schuster, Directeur van Garten-und-Freizeit.de
Investeren in kwaliteit vraagt om vertrouwen
Er werken meer dan 100 mensen bij Garten-und-Freizeit.de. Naast de webshop is er
ook een grote tuinmeubeltentoonstelling op het hoofdkantoor in Genderkingen.
De uitdaging: De aankoop van hoogwaardige tuinmeubelen wordt meestal voorafgegaan door een complex keuzetraject. Het is vaak een langetermijninvestering die klanten zorgvuldig overwegen.
Martin Wenger, hoofd bedrijfsontwikkeling, licht het assortiment toe: "Ons assortiment begint waar bouwmarkten en grote meubelzaken ophouden. Daar vind je misschien zo'n 100 verschillende tuinstoelen, bij Garten-und-Freizeit.de meer dan 2.000."
Kopers die veel geld investeren in een product stellen veel vertrouwen in de online retailer. Door keurmerken en klantbeoordelingen te tonen, is de Trustbadge een belangrijke bouwsteen om het vertrouwen van consumenten te winnen.






Het keurmerk laat vertrouwen bloeien
3 goede redenen waarom webshops de Trustbadge gebruiken






*Beoordeling van Garten-und-Freizeit.de juli 2024
1. Het keurmerk schept vertrouwen
Dankzij het keurmerk kunnen potentiële klanten herkennen dat de webshop is goedgekeurd. Dit zorgt voor vertrouwen en verhoogt het conversiepercentage en de waarde van het winkelmandje.
2. Transparantie voor klanten
Naast het keurmerk geeft de Trustbadge de algemene score van alle klantbeoordelingen weer. Dit maakt in één oogopslag duidelijk hoe andere shoppers de webshop zien. Als consumenten meer inzicht willen, hebben ze met één klik toegang tot het shopprofiel met alle beoordelingen.
3. Extra verkoopargument: de kopersbescherming
Om twijfelende klanten te overtuigen een aankoop te doen, visualiseert de Trustbadge de voordelen van de kopersbescherming.