De uitdaging
Investeren in kwaliteit vraagt om vertrouwen
De aankoop van hoogwaardige tuinmeubelen wordt meestal voorafgegaan door een complex keuzetraject. Het is vaak een langetermijninvestering die klanten zorgvuldig overwegen.
Martin Wenger, hoofd bedrijfsontwikkeling, licht het assortiment toe: "Ons assortiment begint waar bouwmarkten en grote meubelzaken ophouden. Daar vind je misschien zo'n 100 verschillende tuinstoelen, bij Garten-und-Freizeit.de meer dan 2.000."
"Tot nu toe konden we alleen maar hopen dat de Trustbadge ons zou kunnen helpen. Nu is het belang van dit keurmerk voor ons duidelijk aangetoond."
Jürgen Schuster, Directeur van Garten-und-Freizeit.de
De oplossing
Vertrouwen en transparantie voor klanten
Kopers die veel geld investeren in een product, hebben veel vertrouwen in de online retailer. Door keurmerken en klantbeoordelingen te tonen, is de Trustbadge een belangrijke bouwsteen om het vertrouwen van consumenten te winnen.
De tuinmeubelhandel Garten-und-Freizeit.de en de bijbehorende webshop zijn slechts één jaar na oprichting lid geworden van Trusted Shops. De shop profiteert al vele jaren van de vertrouwde producten. Een A/B-test met de Trustbadge heeft de winstgevende effecten zichtbaar gemaakt.
De Trustbadge is een herkenbare vertrouwensfactor die beschikbaar is voor consumenten op alle pagina's van de webshop. In de Trustbadge toont Garten-und-Freizeit het keurmerk en de klantbeoordelingen. De aanwezigheid van kopersbescherming en de algemene beoordeling van alle klantenbeoordelingen zijn hier ook zichtbaar.
Het resultaat
Meer omzet en meer bestellingen
Meer omzet: Klanten die de Trustbadge zagen gaven gemiddeld 6,92% meer uit bij de webshop, dan klanten die geen Trustbadge zagen.
Meer bestellingen: Tijdens de testperiode werden er 8,66% meer bestellingen geplaatst als bezoekers de Trustbadge zagen.
De A/B-test voor de Trustbadge bevestigt op indrukwekkende wijze dat vertrouwensoplossingen niet alleen zorgen voor een beter imago, maar ook leiden tot meer verkoop. In het digitale tijdperk is vertrouwen een USP voor webshops.
"In vergelijking met andere maatregelen om de sales te verhogen, zien we de Trustbadge als een eenvoudige en effectieve manier om de conversie te optimaliseren."
Jürgen Schuster, Directeur van Garten-und-Freizeit.de
Wil je meer inzichten in de huis- en tuinbranche?
Ontdek hoe Trusted Shops andere webshops in de huis- en tuinbranche helpt hun omzet te verhogen.
Download nu exclusieve branchecijfers van de Community of Trust, waaronder KPI's over verkopen, winkelmandjes en klantloyaliteit:
Neem vrijblijvend contact op
Jij en je bedrijf kunnen ook profiteren van de Community of Trust.