Goede kwaliteit voor een eerlijke prijs

bg-alleeninkt-1v-w1920h1200 bg-alleeninkt-1v-w1920h1200 bg-alleeninkt-1v-w1920h1200 bg-alleeninkt-1v-w1920h1200 bg-alleeninkt-1v-w1920h1200 bg-alleeninkt-1v-w1920h1200
1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1 1920x1280_TrustedShops-Two people high desk-1

URL: Alleeninkt.nl
Markt: B2C / B2B
Begonnen in 2013
Lid sinds 2019

Vestiging Coevorden

 

"Een garantie voor de consument is uniek".
Nick van Klinken, mede-eigenaar

Voor dit klant­verhaal hebben we Nick van Klinken, mede-eigenaar van Alleeninkt gesproken. Klik op het onderwerp om naar de tekst te gaan!

alleeninkt-screenshot-w1136h712 alleeninkt-screenshot-w1136h712 alleeninkt-screenshot-w1136h712 alleeninkt-screenshot-w1136h712 alleeninkt-screenshot-w1136h712 alleeninkt-screenshot-w1136h712

Van alleen inkt naar meer

Alleeninkt.nl is een webshop zonder fysieke winkel die (verrassend door de naam) meer dan alleen inkt verkoopt. Toners, printers en zelfs eetbaar papier omvatten slechts een gedeelte van het productportfolio.

De webshop staat voor een goede kwaliteit voor een lage prijs, want bij Alleeninkt koop je bijvoorbeeld huismerkproducten tot zo’n 80% goedkoper dan originele producten. 

Nick van Klinken was slechts een student toen hij Alleeninkt mede-oprichtte met Daniël Keute. Ze kennen elkaar al sinds de basisschool en deelden verschillende interesses zoals ondernemen. Nick en Daniël merkten in 2013 per toeval dat er wellicht een gat in markt is in de inktbranche. "We kwamen op cartridges, omdat mijn vader dat nodig had. We zagen een prijsverschil en daar zijn we op ingedoken", vertelt Nick. Betaalbare inktcartridges waren in die periode nog niet verkrijgbaar bij een webshop die voldoende vertrouwen uitstraalt. Dit was een trigger om de eerste commerciële activiteiten uit te voeren. "We hadden onze laatste spaarcentjes, toen zijn we wat dingen gaan inkopen en die op Marktplaats en Google verder gaan verkopen". Al snel waren ze genoodzaakt om een webshop te starten, wat ze opzetten met het WooCommerce-platform. De webshop groeide razendsnel, waarna B2B-klanten een additionele klantengroep werd. "We verkochten eerst alleen cartridges en op een gegeven moment zijn gaan uitbreiden met papier en printers, ook zakelijk".

Als een van de oprichters heeft Nick op iedere afdeling binnen het bedrijf gewerkt. "Ik ben overal begonnen. Vroeger stond ik zelf in te pakken en deed ik ook klantenservice". Hij weet wat er speelt binnen de organisatie en heeft experts werken op iedere afdeling. Hij houdt zich nu vooral bezig met de marketingstrategie en ondersteunt operationeel waar nodig is. "Ik probeer altijd de juiste mensen op de juiste plek te krijgen. Ik weet van alles wat, maar we hebben iemand anders die verantwoordelijk is voor het fijne werk".

Huismerkproducten verkopen is een uitdaging

Nick wist sinds de start van Alleeninkt maar al te goed dat het een grote uitdaging zou zijn om vertrouwen uit te stralen in de inktbranche als je producten aanbiedt voor concurrerende prijzen. "Wij zitten natuurlijk in een product waarbij Alleeninkt de specialist is op het gebied van huismerkproducten, ook wel eens namaak genoemd. Consumenten kunnen vervelende ervaringen hebben gehad met huismerkproducten. Omdat wij in de huismerkbranche zitten is er altijd wat twijfel", legt Nick uit. Een nieuwe klant weet simpelweg niet of een webshop zijn beloftes nakomt en of het wel klopt dat bepaalde producten verkrijgbaar zijn voor zo’n lage prijs.
Het is om deze reden voor Alleeninkt essentieel om een samenhang van vertrouwenselementen te visualiseren op de webshop. Dit moet volgens Nick in een oogopslag zichtbaar zijn als je twijfels wilt wegnemen bij een potentiële koper. "Een consument wilt zien dat alles klopt. Die wilt bijvoorbeeld kunnen bellen en chatten met een deskundig iemand als dat nodig is".

"Er is altijd wat twijfel in de huismerkbranche".

Een garantie om twijfels weg te nemen

Nadat Nick zijn reviews gemakkelijk heeft geïmporteerd naar het huidige systeem, heeft hij nu meer dan 63.000 reviews verzameld. In het afgelopen jaar heeft Alleeninkt zelfs bijna 17.000 reviews verzameld! Deze reviews helpen bij het geven van een vertrouwd gevoel aan de consument. "Als je op een website komt en je ziet meer dan 63.000 reviews die gaan over huismerken, dan zijn er wel mensen je voor geweest", vertelt Nick enthousiast. De Trustbadge® die op iedere pagina zichtbaar is helpt ook enorm. "Je ziet daarmee gewoon dat het een goede shop is. Zo een kopersbescherming is een extra service omdat je kunt zeggen: ik ben verzekerd en ik heb een gedegen partij in handen. Hiermee haal je weer een stuk twijfel weg".

"Een garantie voor de consument is uniek".

Het voordeel van onze huidige partner

Een bijkomend voordeel van het keurmerk, de kopersbescherming en de reviews is dat er niet meer gezocht hoeft te worden naar een buitenlandse partner als een shop wilt internationaliseren. "Wij willen ook een keer naar het buitenland, maar we willen op een gezonde manier groeien, zonder er al te veel geld in te pompen. Wij willen niet volop risico’s nemen". Voor nu betekent dat voor Nick dat hij zich bezig houdt met het verbeteren van de Alleeninkt in Nederland.

Om meer omzet te realiseren is het essentieel om te groeien en om nummer 1 te worden in Nederland. Volgens Nick doe je dat onder andere door het beste personeel aan te nemen. Hiermee wordt de kans groter dat de toekomstige plannen van Nick en Daniël een realiteit worden.

illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2) illustration-ts-products-trustmark (2)

Ben je benieuwd hoe Trusted Shops
kan helpen jouw conversie te verbeteren?

Contact opnemen