WOODWATCH

Een lifestyle merk dat natuurlijke en duurzaam verkregen materialen gebruikt in zijn producten

full_woodwatch_logo (10)-KVDV

 

"Trusted Shops is een betrouwbare partner om vertrouwen naar de klant uit te stralen".
Kevin van der Veer, co-founder

Shopsoftware
Lightspeed

Markt
Webshop

Begonnen in
2013

Vestiging
Rotterdam

Lid sinds
2017

WoodWatch - Meer dan horloges

WoodWatch is een lifestyle-merk dat producten verkoopt die gemaakt zijn van natuurlijke en duurzaam verkregen materialen. Het bedrijf verkoopt niet alleen horloges, maar ook zonnebrillen, BlueBlockers en armbanden.

WoodWatch is ooit begonnen met het ontwerpen en verkopen van 3 houten horloges, maar op dit moment bieden zij meer dan 150 verschillende horloges aan. Het productportfolio is altijd in ontwikkeling en inmiddels verkoopt het bedrijf ook internationaal; denk aan Nederland, Duitsland, Italië en Frankrijk.

Los van de commerciële activiteiten plant WoodWatch 3 bomen voor ieder verkocht product, met als doel de mijlpaal van 1 miljoen bomen te planten vóór 2025. "Hout is een levend product dat duurzaam verkregen en bewerkt kan worden, mits dit op een juiste manier wordt gedaan," legt Kevin uit, "Het mooie van hout is dat het een materiaal is dat teruggroeit als er een selectie wordt gemaakt uit de juiste houtsoort en als het op een goede manier wordt gekapt".

WoodWatch's uitdaging om internationaal meer conversie en traffic te realiseren

Om zowel in binnen- als buitenland te verkopen, is het voor een webshop belangrijk om vertrouwen uit te stralen. Er zijn verschillende soorten online klanten. Sommige klanten doen vaker online aankopen en weten waar op te letten voordat ze een aankoop doen, maar niet alle klanten zijn zo onafhankelijk. Er zijn mensen die voor het eerst een online aankoop doen, of voor het eerst bij een buitenlandse webshop kopen. Het is juist voor deze mensen belangrijk dat zij een webshop kunnen vertrouwen. "Vertrouwen is om deze reden een onmisbare factor; de klant wilt weten met wat voor partij ze te maken hebben" vertelt Kevin.

Hoe een keurmerk, kopersbescherming en reviews helpen bij meer verkoop

De alles-in-één-oplossing bevalt WoodWatch goed: een webshop-keurmerk met kopersbescherming en een reviewplatform. 

De kopersbescherming zorgt voor extra zekerheid in de webshop en draagt bij aan het verbeteren van het vertrouwen dat een webshop wilt uitstralen. Zeker als de webshop producten verkoopt met een relatief hoge waarde, is een kopersbescherming erg belangrijk. De zekerheid die dit met zich meebrengt, geeft de potentiële klant en dit verhoogt de kans dat diegene klant een aankoop zal doen.

"De kopersbescherming geeft de klant extra zekerheid en dat maakt het vertrouwen alleen maar beter"

"Trusted Shops is een betrouwbare partner om vertrouwen naar de klant uit te stralen, maar het is ook een goede manier om reviews te verzamelen om de service te verbeteren" vindt Kevin. WoodWatch en (potentiële) kopers zijn er zeker van dat de reviews afkomstig zijn van échte klanten.

De beoordelingen zijn social proof van hoe tevreden klanten zijn, zoals Kevin zegt: "De reviews geven potentiële klanten een transparant beeld van hoe tevreden de klant bij ons is".

Niet alleen de positieve reviews helpen bij het versterken van het merk. Ook de minder tevreden klanten zijn belangrijk, want zo kan iedereen zien hoe de service van WoodWatch is, door juist op de klant te reageren. Het bedrijf gebruikt alle input van klanten om de service en producten te verbeteren.

 

Hoe WoodWatch omgaat met afwijkende wetgeving binnen de Europese Unie

We weten allemaal dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming in heel Europa geldt, maar in sommige landen is het nóg strenger. Doordat WoodWatch heeft gekozen voor Trusted Shops als vertrouwenspartner heeft het bedrijf feedback en suggesties gekregen voor de nationale en internationale webshops. Duitsland en Frankrijk zijn twee van die landen die uitgebreidere wetten hebben. "Het was fijn om suggesties te krijgen op onze algemene voorwaarden, want in Duitsland zijn de regels anders dan in Nederland" legt Kevin uit. Met de expertise van verschillende juristen is het dus gemakkelijker om de algemene voorwaarden van verschillende internationale domeinen te optimaliseren.

"Doordat er een audit-specialist daadwerkelijk naar onze algemene voorwaarden keek en daar suggesties op deed gaf het mij het vertrouwen om dit vertrouwenslabel te gebruiken".

Zodra een webshop aan de juiste criteria van het keurmerk voldoet kan de Trustbadge® worden geïntegreerd en op de site getoond worden. Voor en na het integreren van de Trustbadge kan er altijd contact worden opgenomen met een persoonlijke accountmanager om eventuele vragen te beantwoorden. Zoals beschrijft: "De samenwerking is betrouwbaar en stabiel, want het product werkt goed". 

Ben je benieuwd hoe Trusted Shops kan helpen jouw conversie te verbeteren?

Vul het formulier in en één van onze experts neemt contact op, om eens in gesprek te gaan hierover.

Ben je al lid? 
Vul het formulier voor leden in (klik hier).

Als consument kun je gebruik maken van ons contactformulier voor consumenten:
Contactpagina voor consumenten.

 Meer klantverhalen lezen

© 2024 Trusted Shops AG  |  Gegevens­bescherming  |  Juridische informatie  |  Cookie-instellingen