Lucardi: Vertrouwen in de webshop verbeteren om meer te verkopen
Eén van de grootste sieradenketens van Nederland met vestigingen door het hele land.
Webshop: lucardi.nl
Markt: B2C
Opgericht in: 1988
Trusted Shops-lid sinds: 2020
Wie is Lucardi? Een diamant in de winkelstraat
Lucardi is in 1988 opgericht en is sindsdien uitgegroeid tot één van de grootste sieradenketens van Nederland. Met meer dan 100 fysieke winkels door heel Nederland en België is het winkelend publiek in de Benelux nooit ver weg van een Lucardi winkel.
Naast hun sterke aanwezigheid in de winkelstraten van Nederland, heeft Lucardi ook webshops in Nederland, België en Duitsland. Met hun brede assortiment hebben ze producten voor elke persoon en elke gelegenheid.
Om hun grote succes kracht bij te zetten, zette Lucardi de volgende stappen om een maatschappelijk verantwoord merk te worden door in 2017 het IMVO-convenant te ondertekenen om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de internationale wetgeving en normen.
Een A/B-test met en zonder de Trustbadge®
+6,8% toename in totaal aantal conversies
De Trustbadge begeleidt gebruikers tijdens het hele kooptraject.
Dankzij de sterke zichtbaarheid op de hele website en de informatie die met één klik op de knop wordt weergegeven, weten kopers dat de webshop van Lucardi betrouwbaar is.
De Trustbadge bevat:
- Het Trusted Shops Keurmerk;
- De kopersbescherming;
- De gemiddelde beoordelingsscore.
*Test uitgevoerd door ISM eCompany (tegenwoordig: Valantic).
"Wij hebben een significante conversiestijging gemeten van 6,8% wanneer de Trustbadge op elke webpagina wordt getoond. Ons advies aan Lucardi is daarom om voortaan op elke pagina in de webshop de Trustbadge te tonen."
Wouter Wensing, Team Lead Conversion & Web Analytics bij ISM eCompany (nu: Valantic)
11% toename van nieuwe websitebezoekers
Het opbouwen van vertrouwen hielp de online reputatie van Lucardi te verbeteren, wat leidde tot een toename van het verkeer.
Bovendien hielpen de beoordelingen de SEO van Lucardi's website te versterken en hun positie binnen zoekmachines te verbeteren.
Na de integratie van de Trustbadge op hun website zag Lucardi een toename van 11% in nieuwe bezoekers.
17% meer winkelmandjes boven de € 50,-
Het was geen gemakkelijke taak om het merkimago dat ze in hun fysieke winkels hadden door te trekken naar online. Online vertrouwen opbouwen zou een sleutelrol spelen als een juwelenmerk online succes wilde boeken.
Dat is precies waarom Lucardi samenwerkt met Trusted Shops om hun vertrouwensoplossingen te implementeren in hun webshop.
De Trusted Shops Trustbadge® was de perfecte tool om de klus te klaren. Door gebruikers gemakkelijk toegang te geven tot beoordelingen van diensten en informatie over het keurmerk en de kopersbescherming van 30 dagen, zag Lucardi hun winkelmandjes boven de € 50,- toenemen met 17%.
"ISM eCompany heeft het effect van de Trusted Shops Trustbadge onderzocht. En met resultaat! Ik sta volledig achter de Trusted Shops beoordelingen en het keurmerk. Bij ons staat de Trustbadge daarom nu op elke pagina in onze webshop."
Elles van Leeuwen, E-commerce Manager at Lucardi
Wil je meer lezen over het succes van Lucardi in onze downloadbare PDF?
Bekijk de volledige casestudy door op onderstaande link te klikken: