Martijn Kozijn

Internationaal leverancier van kunststof kozijnen, deuren en schuifpuien

"Dankzij de Reputation Manager is er een eerlijke afspiegeling van ons hele plaatje".
Rik Muijtjens, E-commerce Manager

Shopsoftware
Magento

Markt
B2B & B2C

Begonnen in
2011

Vestiging
Webshop & showroom

Lid sinds
2019

Voor dit klantverhaal hebben we Rik Muijtjens, E‑commerce Manager van Martijn Kozijn gesproken. Klik op het onderwerp om naar de tekst te gaan! 

screenshot

Persoonlijk advies staat hoog in het vaandel

Martijn Kozijn is een internationale leverancier van kunststof kozijnen, deuren en schuifpuien. De webshop levert zowel verschillende standaard maten als maatwerk aan consumenten en bedrijven. De meeste producten zijn door het unieke concept direct leverbaar en maatwerkbestellingen zijn door de goede relatie met partners leverbaar binnen 3-4 weken na bestelling.

Door de verschillende voorraadlocaties kunnen voorradige producten altijd snel worden geleverd en indien gewenst, kunnen deze ook worden gemonteerd door middel van de montageservice. Persoonlijk advies staat hoog in het vaandel bij Martijn Kozijn. Telefonisch klantcontact of een bezoek aan een van de showrooms is dan ook ten alle tijden mogelijk, zodat zij een service kunnen leveren die boven verwachtingen ervaren wordt.

Een persoonlijke gids door het aanbod 

Vertrouwen uitstralen heeft de hoogste prioriteit binnen Martijn Kozijn, legt Rik uit: "Duidelijkheid en betrouwbaarheid is heel belangrijk voor ons, dus daar zetten wij hoog op in".

Kunststof kozijnen, deuren en schuifpuien zijn aankopen die een consument vaak eenmalig of enkele keren in de zoveel jaar doet. De levensduur van deze producten zijn exceptioneel lang, vooral vergeleken bij andere producttypen. Deze markt is daarom net wat anders dan wanneer je een webshop hebt met bijvoorbeeld elektronica-producten. De levensduur is daarin heel anders, waardoor de focus van het bedrijf ligt bij nieuwe klanten werven.

"Vertrouwen is het nummer één aspect dat hoog in het vaandel staat bij ons, omdat onze klanten  jarenlang gebruik maken van onze producten".

Omdat de klanten niet jaarlijks een nieuwe deur of een nieuw kozijn kopen, vindt Rik het essentieel dat de webshop een correct beeld schetst voor alle klanten: zowel consumenten als bedrijven.

Potentiële klanten moeten de webshop kunnen direct vertrouwen als zij een product zoeken voor hun project. Dit zijn, zoals gezegd, veelal nieuwe klanten die direct overtuigd moeten worden dat Martijn Kozijn kwalitatieve producten levert en dat deze ook goed worden verpakt en verzonden. B2B-klanten moeten er tevens zeker van zijn dat producten snel worden geleverd, omdat zij vaak producten nodig hebben op korte termijn.

Rik vindt het belangrijk om persoonlijk contact te hebben met de klant, om diegene op maat gemaakt advies te geven en te leiden door het gigantische aanbod. Door de verschillende mogelijkheden kan het een enorme uitdaging voor de klant zijn om het juiste product te kiezen. De medewerkers van Martijn Kozijn doen er dan ook alles aan om een unieke service te leveren en de klant te ondersteunen in de aankoop.

"Een goede reputatie is essentieel"

Je vraagt je nu misschien af: wat doet Martijn Kozijn om vertrouwen uit te stralen? Het bedrijf heeft een volledig pakket aan oplossingen: het webshop-keurmerk, de kopersbescherming, de reviews en het nieuwste product; de Reputation Manager.

Het keurmerk en reviews zijn voor de webshop een toevoeging om consumenten te laten zien dat zij actief naar klanten luisteren. Rik: "Het is leuk om positieve ervaringen van klanten te horen en lezen, maar het is ook belangrijk om iets te doen met negatieve beoordelingen, zodat de webshop zich hierin verbetert".

Alhoewel Martijn Kozijn een goede marktpositie heeft binnen de branche, kwalitatieve producten levert en montageservice aanbiedt, blijft de concurrentie groot en dreigend. "Een goede reputatie is essentieel als je wilt dat consumenten kiezen voor je webshop", vertelt Rik.

Voorheen was er geen eerlijk beeld van klantbeoordelingen op reviewplatformen, omdat het bedrijf zowel fysieke producten levert, als de montageservice. Met honderden montages per jaar is er een kans dat er een keer iets mis gaat, want we weten allemaal dat het mensenwerk blijft. Voor de klant is dit echter niet één situatie in duizenden, maar de enige ervaring van een grote aankoop en schrijft daarom uit emoties een slechte review op een open reviewplatform zoals Google Mijn Bedrijf of Trustpilot. Deze negatieve reviews staan vaak bovenaan en dit kan een potentiële klant die een fysiek product op de webshop wilt kopen afschrikken. "Al lever je 1.000 goede montages, een klant klimt vaak alleen in de pen wanneer zij een slechte ervaring heeft gehad", weet Rik uit ervaring, "Het punt is dat je van de andere 999 montages niets hoort, maar wel van een klant die zijn frustraties kwijt wilt en besluit om een slechte review te schrijven". Door actief naar reviews te vragen, schrijven ook de tevreden klanten wat zij van de producten en service vinden, waardoor de algemene beoordeling een stuk beter is. Dankzij de Reputation Manager is dit niet voor één reviewsplatform, maar voor drie: Trusted Shops, Google Mijn Bedrijf én Trustpilot. Dit zijn drie bekende en veelgelezen platformen.

"Een goede reputatie is essentieel als je wilt dat consumenten kiezen voor je webshop".

Dé oplossing voor negatieve reviews

Martijn Kozijn vindt de naamsbekendheid en de prijs in vergelijking met andere aanbieders belangrijk. Daarom heeft het bedrijf gekozen om de oplossingen van Trusted Shops te gebruiken om online vertrouwen uit te stralen. Los van deze punten is het bedrijf erg blij met de de Reputation Manager. "Onze online reputatie werd voorheen niet bijgehouden, maar het was noodzakelijk dat er een structurele oplossing kwam voor de negatieve beoordelingen die enkele keren per jaar worden ontvangen en die vaak bovenaan beoordelingsplatformen staan", blikt Rik terug.

Het was vooral belangrijk om hier iets aan te doen, omdat potentiële klanten niet altijd verder kijken dan de eerste paar reviews die zij tegenkomen. Dankzij de Reputation Manager kunnen de ontvangen reviews van de webshop worden verdeeld over de grootste beoordelingsplatformen - Trusted Shops, Trustpilot en Google Mijn Bedrijf. Rik is overtuigt van het gemak: "Het is gemakkelijk om reviews te schuiven naar andere reviewplatformen als er op een platform minder beoordelingen zijn ontvangen dan op een ander platform". 

"De Reputation Manager is een gouden greep geweest, omdat we nu de goede reviews van de webshop kunnen toevoegen aan de enkele negatieve reviews op andere reviewplatformen".

Meer vertrouwen met juridische ondersteuning

Een webshop-keurmerk krijg je niet zomaar. Je webshop gaat dan eerst door de certificatie-audit. Hierbij wordt gekeken naar verschillende punten waaraan een webshop moet voldoen om het keurmerk te krijgen. Denk hierbij aan de Europese wetgeving.

Een e‑commerce-expert is zich bewust van het belang dat een webshop zijn zaken goed op orde moet hebben, zodat het achteraf niet voor moeilijkheden zorgt. Trusted Shops ondersteunt webshops bij deze certificatie-audit door het geven van feedback, waardoor een webshop potentieel wordt verbeterd op juridisch vlak. "Wij waren tevreden over de begeleiding van een Trusted Shops' jurist om de certificering voor elkaar te krijgen", vertelt Rik. Trusted Shops ondersteunt graag webshops bij de keuring, zodat de risico’s die achteraf kunnen voorkomen worden verminderd. Dit is voor de webshop fijn, maar dit zorgt er ook voor dat het keurmerk staat voor échte betrouwbaarheid. Dankzij dit keurmerk weet de consument dat Martijn Kozijn te vertrouwen is met de grote aankoop van deuren, kozijn en schuifpuien.

 

Ben je benieuwd hoe Trusted Shops kan helpen jouw conversie te verbeteren?

Vul het formulier in en één van onze experts neemt contact op, om eens in gesprek te gaan hierover.

Ben je al lid? 
Vul het formulier voor leden in (klik hier).

Als consument kun je gebruik maken van ons contactformulier voor consumenten:
Contactpagina voor consumenten.

 Meer klantverhalen lezen