CHESTERFIELDBAGS.COM

De online plek voor duurzaam geproduceerde lederen tassen

"De betrouwbaarheid van reviews is ontzettend belangrijk"
Rob IJzenga, E‑commerce Manager

Shopsoftware
Lightspeed

Markt
B2C

Begonnen in
2013

Vestiging
Assen

Lid sinds
2020

Voor dit klantverhaal hebben we Rob IJzenga, E‑commerce Manager van Chesterfieldbags.com gesproken. Klik op het onderwerp naar keuze om naar de tekst te gaan!

screenshot

40 jaar ervaring in de tassenbranche

Chesterfieldbags.com is onderdeel van de The Chesterfield Brand en met 40 jaar ervaring in de tassenbranche kunnen we het bedrijf zeker een expert op dit gebied noemen. Het bedrijf verkoopt leren tassen en accessoires die maatschappelijk verantwoord geproduceerd zijn. "Wij zagen een behoefte in een gewone basiscollectie met niet te veel kleur voor een eerlijke een goede prijs", vertelt E‑commerce Manager Rob IJzenga.

Rob houdt zich dagelijks bezig met het optimaliseren van de klantbeleving op de brandstore: "Een online plek waarbij de focus ligt op het visualiseren van de collectie aan eindconsumenten". Deze bezigheden vallen onder zijn marketing- en sales-activiteiten.

"Onze brandstore is een plek waar je vanzelfsprekend onze volledige collectie kunt bekijken en kopen, maar daarnaast proberen we door middel van foto's, video's en inspirerende content een stuk beleving mee te geven", vertelt Rob.

 

Vertrouwd overkomen als de assemblage van producten in een ontwikkelsland plaatsvindt

Omdat de supply chain gedeeltelijk in een ontwikkelingsland (India) plaatsvindt, is het een uitdaging om de betrouwbaarheid van The Chesterfield Brand en diens producten te waarborgen. Rob weet al te goed dat dat er klanten en andere merken achterdochtig kunnen worden als er lederen tassen worden aangeboden voor een sterk concurrerende prijs. 'Hoe kan het dat jullie dat doen en wordt het wel op een eerlijke manier geproduceerd?' zijn maar enkele voorbeelden van vragen die klanten kunnen hebben. "Het is om deze reden belangrijk dat wij transparant zijn", vertelt Rob. 

The Chesterfield Brand is zich zeer bewust van social responsibility. "India is een land met problemen zoals wij die niet kennen in Nederland". Rob benadrukt dat een organisatie die problemen niet kan oplossen, maar wel invloed op kan uitoefenen. Bijvoorbeeld door producten uitsluitend te produceren in fabrieken waar internationaal erkende keurmerken aan zijn gekoppeld. "Feitelijk betekent dit dat je zo'n fabriek uit India kan oppakken en in Europa kan neerzetten en dat die dan voldoet aan Europese normen en waarden". Door de ketting zo kort mogelijk te houden krijgen werknemers in fabrieken een eerlijk salaris, zijn de marges hoger en wordt het merk interessant voor de retailers in Nederland.

 

Een keurmerk, reviews en nog meer transparantie; de sleutel tot betrouwbaarheid

Juist in deze tijd is het koopgedrag van de consument steeds meer ervaring gebaseerd. "Wij zijn dus ook veel bezig met reviews en klantervaringen". Zo is Chesterfieldbags.com onlangs gestart met het verzamelen van productreviews die worden getoond bij de producten in de webshop. De combinatie van shopreviews en productreviews vergemakkelijkt de beslissing tot een aankoop. "Naast dit is de betrouwbaarheid van reviews momenteel een ontzettend hot item in e‑commerce", legt Rob uit.  Een bijkomend voordeel van reviews verzamelen op deze manier is dat het bijdraagt aan het vertrouwensgevoel van de consument. Zo verklaart Rob: "Klanten kunnen zich afvragen hoe betrouwbaar een review eigenlijk is".  Omdat de reviews op het platform van Trusted Shops afkomstig zijn van echte klanten, leveren de reviews een positieve bijdrage aan de webshop en de klant. "Dat vind ik een plus", bevestigt Rob.

"Het is ontzettend belangrijk dat je een betrouwbare partner hebt om reviews te verzamelen".

Mocht er onverhoopt een product of service niet naar wens zijn, dan hoeft de klant volgens Rob geen aanspraak te doen op de kopersbescherming die wordt aangeboden. "De kopersbescherming is in principe voor ons niet nodig, omdat wij een servicegericht bedrijf zijn. Als er iets mis is kan de klant dat rechtstreeks bij ons melden, waarna wij dit altijd en snel oplossen. Desondanks kan de kopersbescherming altijd een vertrouwd gevoel geven".

Rob houdt zich ook veel bezig met vermeerderen van de product reviews, omdat dit zal bijdragen aan social proof van voorgaande klanten. "Meer beoordelingen zijn altijd beter. Het liefst willen wij dat er voor ieder product een aantal reviews zijn, want voordat een iemand een aankoop doet is het altijd prettig als daar een aantal gebruikerservaringen bij staan". Want, hoe meer mensen een product naar eigen mening omschrijven, hoe beter een product zal aansluiten bij de verwachting van een potentiële koper.

"Wij vinden de service en het gemak van de tooling prettig om mee te werken. Dat is voor ons erg belangrijk".

Ben je benieuwd hoe Trusted Shops kan helpen jouw conversie te verbeteren?

Vul het formulier in en één van onze experts neemt contact op, om eens in gesprek te gaan hierover.

Ben je al lid? 
Vul het formulier voor leden in (klik hier).

Als consument kun je gebruik maken van ons contactformulier voor consumenten:
Contactpagina voor consumenten.

 Meer klantverhalen lezen