Publicatiedatum: 15 oktober 2019
Laatste update: 8 oktober 2020
Uit onderzoek van ONTSI bleek dat er nogal wat kopers waren in 2017, die problemen ondervonden bij het doen van online aankopen. Om precies te zijn, had maar liefst 41,9% van de online shoppers een defect product ontvangen, 39,9% ontving het product later dan verwacht en 31,1% ontving hun aankoop helemaal niet.
Trusted Shops is de enige aanbieder van een keurmerk, beoordelingssysteem én kopersbescherming voor jouw webshop. Vandaag de dag heeft Trusted Shops al meer dan 40 miljoen geregistreerde kopers.
Plaats jezelf even in de schoenen van een online shopper. Hoe vaak vroeg jij je tijdens en na het shoppen af of jouw aankoop wel op tijd zou aankomen? Komt het misschien niet heelhuids aan? Of komt het helemaal niet aan?
Waarschijnlijk wel meer dan één keer!
Dit zijn meestal een van de grootste angsten van de consumenten en dat is precies waarom jij, als webshop eigenaar, goed moet handelen om die angst weg te nemen van potentiële klanten. Maar hoe dan?
In dit artikel informeer ik je over de gratis kopersbescherming die Trusted Shops biedt voor alle online shoppers, om zo het vertrouwen van jouw klanten te behouden en de verkoop en betrouwbaarheid van jouw winkel te verhogen.
INHOUDSOPGAVE
De volgende cijfers tonen het belang van een keurmerk aan. In de grafiek komt naar voren dat bijna 90% van de online shoppers bekend is met keurmerken en dit ook meeneemt in hun beslissing om daadwerkelijk te kopen.
Dit zijn zeer belangrijke feiten die je in gedachten moet houden bij het nadenken over de ontwikkeling van je webwinkel. Vervolgens ga ik je updaten over de voordelen van de Trusted Shops kopersbescherming.
Alle webwinkels met de Trusted Shops zegel, hebben automatisch een terugbetalingsgarantie voor de klant gratis tot € 100 en voor € 9,90 per jaar tot wel € 20.000 per bestelling. De garantie duurt tot 30 dagen na aankoop.
De bezoeker zal de kopersbescherming en het keurmerk zien verschijnen bij het betreden van de hoofdpagina van de webwinkel.
Bron: Zeeman.com
Zodra de koper een aankoop afrondt, heeft hij de mogelijkheid om de Trusted Shops kopersbescherming te registreren en zo de huidige aankoop gratis te garanderen en zo ook alle toekomstige aankopen automatisch te beveiligen.
Na het veiligstellen van de aankoop, ontvangt de koper per mail zijn garantie bevestigingsnummer en heeft hij recht op de terugbetaling van de door hem gemaakte betalingen. In het volgende leg ik uit wanneer dit van toepassing is.
De kopersbescherming van Trusted Shops dekt het volgende:
De Trusted Shops garantie dekt dit, indien zij zich houden aan de beschermingstermijn die voor de desbetreffende garantie geldt en deze overeenkomt met het maximaal verzekerde bedrag.
Zoals eerder is aangekaart, ontvangt de klant een mail na het veiligstellen van de aankoop. In deze mail worden naast het bevestigingsnummer van de garantie, ook het bedrag en de duur van de garantie vermeld.
Als webwinkelier kun je er zeker van zijn dat jouw klanten ten allen tijde goed geïnformeerd zijn over de details van de kopersbescherming die ze hebben geregistreerd om hun aankopen te beveiligen.
Mocht de klant een probleem hebben met de bestelling, en het probleem valt onder de kopersbescherming van Trusted Shops, dan zijn dit de volgende stappen die zij kunnen nemen:
Zoals je kunt zien, hebben je klanten op deze manier altijd een contactpersoon in geval van een klacht of een probleem met de bestelling. Dit te weten geeft rust en vertrouwen. Met het weergeven van de Trusted Shops kopersbescherming bouw je vertrouwen op en zullen potentiële klanten sneller ook in jouw webwinkel shoppen.
Als Trusted Shops is ingeschakeld weet je als webwinkelier altijd zeker dat beide partijen – dus klant en webshop – altijd volgens de actuele wet functioneren.
In 2017 herhaalde maar liefst 93% van de online shoppers hun aankoop in dezelfde winkel en, zoals eerder in dit artikel vermeld, kocht 38,3% van de shoppers opnieuw in dezelfde winkel dankzij de garanties die de webwinkel biedt.
Vandaar dat dit het moment is om na te denken over de ontwikkeling van uw webwinkel, zodat ook jij in de spotlights kan staan en je klanten zover kan krijgen om jouw producten in jouw webwinkel aan te schaffen.
Zodra bezoekers in jouw webwinkel het keurmerk van Trusted Shops samen met de kopersbescherming zien, zijn zij er zeker van zijn dat ze veilig in jouw webshop kunnen bestellen. Je klanten zullen meer vertrouwen hebben in de webwinkel en daardoor zal automatisch ook het aantal klanten dat uiteindelijk hun bestelling afrondt, toenemen.
De conversie in je winkelmandje wordt dus hoger, aangezien elke aankoop tot aan 2500 euro verzekerd is. Daarnaast zien we heel vaak dat het gemiddelde niveau van de winkelwagen stijgt – klanten zijn dus sneller geneigd nog een extra of een hoogwaardiger en hierdoor duurder product te kopen, als ze zich door de Trusted Shops kopersbescherming veilig voelen.
Wist je dat internationaal al meer dan 25 miljoen Trusted Shops klanten overtuigd zijn van de kopersbescherming?
Bied je potentiële klanten meer veiligheid aan, door in je webwinkel de kopersbescherming op terugbetaling aan te tonen, samen met het keurmerk van Trusted Shops, het bekendste vertrouwensmerk in Europa.
Op deze manier zullen je klanten niet aarzelen om hun aankopen in je webwinkel te herhalen en zo een duurzame relatie met jouw webwinkel op te bouwen. Vergeet niet dat de loyaliteit van je klanten de sleutel is tot het succes van je bedrijf.
Neem vrijblijvend contact op met onze experts om erachter te komen hoe Trusted Shops het vertrouwen in jouw webshop kan vergroten.
Klik op de onderstaande knop om naar onze contactpagina hiervoor te gaan.
Valentijnsdag komt er weer aan. Hoe kun je meedoen met deze dag, maar toch origineel zijn? Lees onze 11 marketingtips!
Blue Monday kan voor jou bedrijf juist een veelbelovende dag zijn, want met een goede strategie kun je meer omzet genereren.