5 belangrijke succesfactoren voor jouw webshop

5 Key Success factors for your online shop

Het verhogen van conversie, verkopen en zichtbaarheid online zijn een aantal onderwerpen waarover eigenaren van webwinkels de meeste vragen hebben. Maar wat zijn de belangrijkste onderwerpen die webwinkeliers zouden moeten oplossen om succesvol te zijn? Welke factoren zijn synoniem voor succes? Gebaseerd op de beste methoden, gecombineerd met lessen die werden geleerd van succesvolle, door Trusted Shops geaccrediteerde webwinkeliers, hebben we 5 belangrijke gebieden geïdentificeerd die je zullen helpen om je winst te verhogen en verkeer op je website te stimuleren.

#1 Identificeer aantrekkelijke producten en een nichemarkt

Producten die in je webwinkel worden verkocht, moeten aantrekkelijk zijn om goed gepositioneerd te kunnen worden. Die producten moeten een nichemarkt bereiken, d.w.z. groepen van consumenten die moeilijk via gewone winkels of winkelcentra bereikt kunnen worden.

Het online verkopen stelt je in staat om aan een grote vraag te voldoen, waardoor je de mogelijkheid hebt om aantrekkelijke prijzen aan te bieden. Je hebt de mogelijkheid om je producten te presenteren op een gemakkelijk te vinden manier en de consument kan deze producten op elk willekeurig moment kopen.

#2 Meer bezoekers naar je website trekken

Daarvoor geschikte marketinginstrumenten zullen je helpen om meer bezoekers te trekken, zoals Search Engine Optimization (SEO), reclame op basis van trefwoorden, e-mail marketing, partnerprogramma's en acties op het gebied van voorlichting public relations.

Web-controlling geeft je richtlijnen zodat je de juiste marketingacties zult uitvoeren en het helpt je om de resultaten daarvan te beheren.

#3 Verhoog conversies met de daarvoor juiste bruikbaarheid 

Naast de structuur van je webwinkel is het belangrijk om een 'fun component' toe te voegen, zodat online meer geld wordt uitgegeven.

Enkele aspecten die je zeker zullen helpen om je webwinkel gebruiksvriendelijk te maken en responsief voor consumenten te laten zijn: transparantie van het productaanbod, zoekfuncties die de verwachte resultaten opleveren, duidelijkheid over de bestelprocedure, uitgebreide prijsindicaties (incl. verzendkosten), de juiste bewoording voor het herroepingsrecht.

#4 Stimuleer vertrouwen met serieuze referenties

Binnen e-commerce is vertrouwen van groot belang. Vaak is een webwinkel niet bekend bij de consument, werd het product niet in het echt gezien en worden betalingen evenals gegevensprivacy vaak gezien als een risico.

Je moet ervoor zorgen dat de consument de ultieme gemoedsrust heeft om in plaats van slechts een bezoeker, een koper te zijn of te worden. De juiste referenties zoals een bewezen kwalitatief keurmerk (bijv. Trusted Shops), zullen je zeer zeker helpen.

#5 Garandeer perfecte klantenservice

Als het je gelukt is om van een bezoeker, een koper te maken, moet je een uitstekende service bieden om hem of haar als regelmatige klant te behouden.

Zorg ervoor dat betalingen correct worden uitgevoerd en informeer de consument als deze werden gerealiseerd. Lever je producten op tijd, zoals afgesproken. Informeer de klant over de status van de verzending en over een eventuele retourzending.

Anders is het mogelijk dat je klant en misschien ook andere potentiële klanten, niet naar je website terugkeren. Additionele diensten of services zoals geld-terug-garantie en een geweldige klantenservice zorgen voor een volledige klanttevredenheid.

12-07-2018
Select Country: