Valentijnsdag-marketing voor je webshop: 11 tips!
Valentijnsdag komt er weer aan. Hoe kun je meedoen met deze dag, maar toch origineel zijn? Lees onze 11 marketingtips!
Social media is al lang een belangrijk communicatiekanaal met potentiële maar ook huidige klanten.
Facebook is zich hiervan bewust en introduceert nieuwe mogelijkheden. Dankzij hen kan je de relatie met je klanten versterken.
In dit artikel leer je:
Klanten zijn duidelijk: de mogelijkheid om berichten naar het bedrijf te sturen bouwt het vertrouwen in het merk op.
90% van de klanten zegt een onmiddellijke reactie te verwachten.
En vandaag de dag gebruiken 1,3 miljard mensen Messenger wereldwijd. Dat is ongeveer 1 op de 7/8 personen!
Geen wonder dat veel klanten verwachten dat ze via dit communicatiemiddel contact met hen kunnen opnemen.
De mogelijkheid van direct contact met het merk is in het tijdperk van de pandemie van groot belang gebleken. Klanten begonnen vragen te stellen:
Gezien we nog niet uit de crisis zijn, wil je misschien tips om deze tijd te doorstaan. Lees daarom ook voor inspiratie: 'Zo doorstonden bedrijven financieel zware tijden'.
De merken die beschikbaar zijn op Messenger hebben veel gewonnen. Zij namen de klanten over die niet tijdig antwoord kregen van hun concurrenten.
De mogelijkheid van snel contact maakt dat klanten een bericht achterlaten. Als ze goed worden bediend door de afdeling klantenservice, worden ze trouw. Vergeet overigens niet: Vlaamse klanten zijn sneller merk-trouw dan Nederlandse!
De Messenger zal een nieuwe, zeer belangrijke functie hebben:
Zakelijke eigenaren met een Facebook-account kunnen hun klanten rechtstreeks helpen in de Messenger-applicatie. Dezelfde die ze privé gebruiken.
De privé-app Messenger krijgt dus een zakelijke functie.
Zoals je kunt zien in de screenshots hierboven, zal Messenger je in staat stellen om gemakkelijk te schakelen tussen je privé- en zakelijk-profiel. Als je meerdere bedrijfsprofielen beheert, staan ze natuurlijk allemaal op een rijtje.
Deze manier om de gesprekken te scheiden maakt het mogelijk om fouten te vermijden bij het helpen van klanten.
Facebook zegt dat jouw inbox in Page Manager op zijn plaats blijft.
Het gebruik van Messenger voor zaken zal niet nodig zijn. Als je liever achter je computer werkt en op vaste tijden, kun je Page Manager blijven gebruiken.
Natuurlijk kan je ook het gebruik van beide toepassingen combineren als dat nodig is.
De nieuwe functie in Messenger verschijnt automatisch. Dus technisch gezien hoef je je op geen enkele manier voor te bereiden. Maar...
Het is de moeite waard om je strategie voor het gebruik van deze nieuwe functie in je bedrijf te heroverwegen. Het is eenvoudig: als je 24 uur per dag bereikbaar bent via je privé-telefoon, ben je snel uitgebrand.
Bovendien zal het voor jou moeilijk zijn om je te concentreren op je dagelijkse werk. Je ontvangt immers steeds nieuwe meldingen.
Een groot aantal meldingen en berichten van klanten kunnen ons nu op vakantie bereiken
Denk dus goed na over hoe je beschikbaar wilt zijn voor je klanten op Messenger.
De nieuwe Messenger-functie is niet het enige wat Facebook belooft.
Dankzij de lekken weten we dat Facebook werkt aan een tool voor e-mailmarketingcommunicatie:
Send marketing emails from your page? What new sorcery is this Facebook?!
— Meg Coffey (@TexanMeg) June 1, 2020
Have you seen this new feature where we can now send emails directly from Facebook? This is definitely new to me and only available on one account so far. pic.twitter.com/aSIkSx1uDo
Facebook heeft deze berichten officieel bevestigd.
De tool ondergaat momenteel een testfase op een klein aantal kleine en middelgrote bedrijven die zich hebben gekwalificeerd voor bètatesters.
Origineel in het Pools: 'Facebook: te nowe narzędzia pomogą Ci w biznesie'
30-07-2020Valentijnsdag komt er weer aan. Hoe kun je meedoen met deze dag, maar toch origineel zijn? Lees onze 11 marketingtips!
Blue Monday kan voor jou bedrijf juist een veelbelovende dag zijn, want met een goede strategie kun je meer omzet genereren.