Wat je klanten echt denken: De Sentimentanalyse van Trusted Shops

Elke dag voorzien je klanten je van nieuwe beoordelingen van je service en je aanbod. Met deze waardevolle feedback kun je trends herkennen, negatieve ervaringen elimineren en positieve aspecten versterken - kortom: zorgen voor een optimale klanttevredenheid.

Maar om dit te doen, moet je al deze beoordelingen analyseren en evalueren: Welke aspecten worden als positief en welke als negatief ervaren? Waar in het klanttraject is er lof en waar kritiek? Afhankelijk van het aantal reviews dat elke dag binnenkomt, kan dit een zeer tijdrovende taak zijn, omdat zelfs vijfsterrenbeoordelingen belangrijke informatie kunnen bevatten over de behoeften van klanten en het potentieel voor verbetering.

In dit artikel lees je hoe de Sentimentanalyse van Trusted Shops dit werk voor je kan doen met behulp van kunstmatige intelligentie.

Leestip: Klant Berg­zeit mocht de Smart Re­view As­sis­tant tes­ten. Het  re­sul­taat? Ze be­spa­ren de helft van de tijd waar­in ze op klan­ten  re­a­ge­ren! In dit klant­ver­haal ver­telt Ute Le­hner (Shop Re­puta­ti­on  Ma­na­ger bij Berg­zeit) over haar er­va­ring.  Lees verder

In dit artikel...

Gedetailleerde beoordeling met AI

Hoe meer beoordelingen je ontvangt, hoe gedetailleerder het beeld van de tevredenheid van je klanten. Hoe essentieel het voor jou als webwinkelier ook is om zoveel mogelijk en zo gedetailleerd mogelijke beoordelingen te ontvangen, de inspanning die nodig is om de relevante sequenties in de individuele beoordelingen te identificeren en een overzicht te maken, neemt ook toe.

De Sentimentanalyse doet precies dit werk voor je met behulp van kunstmatige intelligentie:

  • Relevante beoordelingen worden binnen enkele seconden geïdentificeerd en opgehaald;
  • Deze worden vervolgens toegewezen aan zowel een sentiment als een categorie;
  • De Sentiment Breakdown vat dagelijks de resultaten duidelijk samen.

Des te meer beoordelingen, des te beter

De Sentimentanalyse is de moeite waard voor elk bedrijf, van jonge start-ups tot gevestigde bedrijven.

Hierdoor kun je je concentreren op je zakelijke taken en gefundeerde beslissingen nemen op basis van de duidelijke uitsplitsingen, wat resulteert in minder verlaten winkelwagentjes en meer tevreden klanten.

Zo werkt de Sentimentanalyse

De Sentimentanalyse is na activering te vinden in het eTrusted-controlecentrum en is zeer eenvoudig te gebruiken.

Na het boeken van de tool kun je direct aan de slag zonder enige integratie-inspanning:

  1. In de uitsplitsing naar sentiment kun je zien in hoeveel beoordelingen de respectieve categorieën werden genoemd en hoeveel positieve, neutrale en negatieve vermeldingen er in elke categorie zijn.

  2. De sentimentscore wordt berekend uit de positieve, neutrale en negatieve vermeldingen in de individuele categorieën.

  3. Door op de categorie te klikken kun je zien welke teksten in welke beoordelingen zijn geanalyseerd - van hieruit kun je ook direct naar de inbox gaan om te reageren op de betreffende beoordelingen.

Met de Sentimentanalyse heb je alle belangrijke feiten binnen handbereik en kun je positieve trends versterken en gericht reageren op problemen op basis van dagelijks bijgewerkte gegevens - voor het meest waardevolle bezit voor je winkel: terugkerende klanten!

Wil je weten wat je klanten echt denken?

Dan is de Sentimentanalyse de juiste tool voor jou!

Neem nu contact op en krijg een persoonlijke offerte.

Contact opnemen

 


Blijf op de hoogte! Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief en ontvang onze laatste content in je  mailbox.   Aanmelden voor nieuwsbrief

21-05-2024

Daniel Ott

Communicatie-expert bij Trusted Shops

© 2024 Trusted Shops AG  |  Gegevens­bescherming  |  Juridische informatie  |  Cookie-instellingen