Doelgericht verzamelen
Met de lancering van het nieuwe platform krijg je de beschikking over nog meer features, waarmee je nog doelgerichter beoordelingen kunt verzamelen – bijvoorbeeld voor andere aanbieders.
Sneller reageren
Verzamel meer echte beoordelingen en analyseer de feedback terwijl hij wordt geplaatst. Zo voorkom je problemen en slechte stemmingen voordat ze ontstaan.
Meer bereiken
SEO-relevante content, hogere conversieratio's en een sterkere merkbinding: gebruik je beoordelingen als waardevol kanaal in je marketingmix.
Één platform, alle mogelijkheden
Het nieuwe beoordelingsplatform eTrusted heeft niet alleen een nieuwe, intuïtievere interface. Het is een open, individueel, flexibel platform – en natuurlijk conform de AVG. Wat dat voor jou betekent en welke functies je nu al kunt ontdekken, verklappen we hier
Meer producten, meer functies:
eTrusted heeft talloze features: Met de Reputation Manager kun je naast beoordelingen voor je profiel bij Trusted Shops ook op andere platformen beoordelingen verzamelen. Help je klanten met authentieke productbeoordelingen bij hun koopbeslissing en verminder zo het aantal retourzendingen. Met Google Integration kun je behalve op je eigen productpagina's ook beoordelingssterren tonen in Google Shopping.
En dit is pas het begin: met eTrusted hebben we een breed technologisch fundament gecreëerd om klaar te zijn voor de toekomstige uitdagingen en ontwikkelingen op de markt.
Volledige flexibiliteit voor je zaak
Pas eTrusted aan jouw onderneming aan - en niet andersom. Bepaal zelf op welk touchpoint en moment van jouw customer journey je beoordelingen wilt verzamelen. Integreer eTrusted met behulp van onze interfaces (bijvoorbeeld met een API of plug-in) in je bestaande processen en manage de binnenkomende klantfeedback in de systemen en processen die je gewend bent. eTrusted is een traploos schaalbaar en configureerbaar platform en is daarmee jouw praktische toolbox voor authentieke experience feedback. In het Hulpcentrum vind je meer informatie.
Geoptimaliseerde uitnodigingstemplate
en verbeterde vragenlijst:
Je hebt nu de beschikking over nieuw ontwikkelde e-mailsjablonen en vragenlijsten, die specifiek gericht zijn op het doeltreffend verzamelen van bovengemiddeld veel beoordelingen. Je kunt zelf beslissen of jehet formulier wilt beperken naar slechts één vraag aan de klant, of dat je met aanvullende vragen ook inzicht wilt krijgen in de ervaring met de levering, de service en de producten zelf. De extra feedback is optioneel voor je klanten en niet openbaar, en staat los van je totale waarderingscijfer.
Door de autosavefunctie wordt de feedback ook opgeslagen als de vragenlijst voortijdig wordt verlaten. Verder is er geen lengtebegrenzing meer voor het optionele commentaarveld en voor je eigen antwoorden. Je vindt hier meer informatie over in ons Hulpcentrum.
Overzicht van je beoordelingsverzoeken:
Je ziet precies in de uitnodigingsgeschiedenis wanneer en aan wie beoordelingsverzoeken zijn verzonden – of dit nu automatisch of met de hand is gedaan. Je ziet meteen welke status je aanvraag op dat moment heeft. In ons Hulpcentrum vind je hier meer informatie over, evenals over de uitnodigingsgeschiedenis en de verschillende statussen.
Gepersonaliseerde beoordelingsverzoeken
Style je beoordelingsverzoeken in overeenstemming met je corporate identity en zorg voor een uniforme customer journey. Met een passende aanhef zijn je klanten vaker bereid een beoordeling af te geven. Heb je de personalisering al gebruikt voor de activering van eTrusted, dan moet je je instellingen opnieuw configureren, in het bijzonder de kleur en het logo. In het Hulpcentrum vind je meer informatie over hoe dat in zijn werk gaat.
Eventgebaseerde verzending van
uitnodigingen met individuele regels:
Jij kent je business en klanten het best. Daarom weet je precies welk moment het beste is om welke feedback te vragen. Bij eTrusted is de verzending van de beoordelingsverzoeken gebaseerd op events, dus op concrete stappen in je Customer Journey. Dit kan bijvoorbeeld een contactmoment met je klantenservice zijn, de verzending van de bestelling, of de levering van de artikelen.
Je kunt voor elk event regels definiëren. Met deze regels kun je exact bepalen op welk moment het beoordelingsverzoek wordt verzonden en welke individuele vragenlijst moet worden gebruikt bij dit event. Op dit moment is het event "Checkout" beschikbaar, verdere events volgen binnenkort. Je vindt hier meer informatie over in ons Hulpcentrum.
De nieuwe inbox:
Beheer je beoordelingen met behulp van de nieuwe inbox. Deze biedt behalve een intelligente filterfunctie ook een beter overzicht van alle beoordelingen die je hebt verzameld met eTrusted. Iedere beoordeling heeft daarnaast een unieke URL, zodat je beoordelingen eenvoudig als bladwijzer kunt opslaan of kunt delen binnen je bedrijf. Je vindt hier meer informatie over in ons Hulpcentrum.
Betere SEO-performance van je shopprofiel:
De gratis upgrade naar eTrusted brengt ook verbeteringen van je shopprofiel met zich mee. Consumenten hebben per direct de mogelijkheid om beoordelingen als 'nuttig' te markeren. De beoordelingen met de meeste markeringen worden nu als eerste getoond op je profiel. Verder worden op je shopprofiel voortaan zowel de beste als de meest kritische beoordeling getoond.
Het praktische overzicht triggered de nieuwsgierigheid van de bezoekers naar andere beoordelingen,waardoor zij langer op je profiel zullen blijven. Google ziet de langere bezoekduur als een teken dat er relevante informatie op je shopprofiel te vinden is, en beloont je met een betere ranking.
Reclame maken met widgets:
Je kunt in eTrusted nu ook het menupunt Marketing ontdekken. Hier maken we nieuwe vertrouwenselementen beschikbaar om met overtuigende klantenfeedback reclame te maken voor je webshop en je producten. Op dit moment heb je de beschikking over de widgets Trusted Stars en de beoordelingscarrousel, die kinderlijk eenvoudig in je webshop kunnen worden geïntegreerd.
Om ook op Instagram, Facebook etc. te kunnen shinen met je klantenfeedback, gaan we eTrusted begin volgend jaar uitbreiden met widgets die speciaal voor social media zijn ontwikkeld. Om op ieder moment precies te kunnen zien of je maatregelen resultaten opleveren, komt er daarnaast een dashboard met analyses en rapportages. Je vindt hier meer informatie over in ons Hulpcentrum.
De app: overal beoordelingen managen
De eTrusted app is het Control Centre in broekzakformaat. Of je nu in de trein zit of op het strand, nu kun je je klantbeoordelingen eenvoudig vanaf je mobiel verzamelen en beheren. Je ziet in één opslag welke gevallen nog op afhandeling wachten en ontvangt notificaties over negatieve beoordelingen, zodat je meteen kunt reageren. Download de eTrusted app gratis voor Apple of Android.
Jouw wensen zijn welkom!
eTrusted wordt continu verder ontwikkeld en uitgebreid met nieuwe features en functies – op basis van jouw feedback. We nodigen je van harte uit het platform actief mede vorm te geven. Stuur ons je wensen en voorstellen op members@trustedshops.com.
Zo is je upgrade naar eTrusted succesvol
Rond het einde van 2021 zal ondersteuning voor het tot nu toe gebruikte beoordelingsplatform worden stopgezet. Om klantbeoordelingen met het nieuwe eTrusted-platform te kunnen blijven verzamelen, kan het zijn dat je de integratie moet aanpassen.
Er zijn twee mogelijkheden om met eTrusted beoordelingen te verzamelen: de Trustbadge® en de eTrusted API's.
Optie 1: Trustbadge (aanbevolen)
Wij raden aan om beoordelingen via de Trustbadge te verzamelen. Als ongecompliceerde standaard oplossing heb je deze binnen enkele minuten in je shop geïntegreerd. Vervolgens stuurt de Trustbadge automatisch beoordelingsverzoeken naar je klanten. Op deze manier worden nieuwe beoordelingen snel en efficiënt verzameld, zonder dat je ook maar iets hoeft te doen.
Optie 2: eTrusted API's
Je hebt specifieke wensen? Met de eTrusted API's kun je eTrusted flexibel aan je wensen en eisen aanpassen.
Tip: de eTrusted Event API is de gemakkelijkste en beste optie om feedback van klanten via de Customer Journey te ontvangen. Koppel hiervoor de eTrusted Event API gewoon aan de door jou gekozen Klanten-Touchpoints, zoals “Checkout”, “Goederenlevering”, “Retouren” enz. – en je profiteert van alle functies van het platform.
Als alternatief kun je ook de eTrusted Vragenlijst API gebruiken om direct een link in je eigen mailberichten, tekstberichten of chatbots te integreren.
Je heb technische voorkennis nodig om de eTrusted API's te kunnen gebruiken.