
De 7 grootste fouten bij het gebruik van Google Analytics
Gegevensbeschermde marketing heeft betrouwbare gegevens nodig. Gelukkig is er Google Analytics - dan werkt het toch?
Helaas niet, want de cijfers uit de webanalyse zijn zelden correct. Het fatale is dat veel marketeers niet eens weten dat ze te maken hebben met verkeerde waarden - dat ze hun beslissingen nemen op basis van onjuiste gegevens!
Eigenlijk doet Google het niet slecht, maar analytics is veel te vaak slecht opgezet. En elke fout in de uitvoering neemt een bittere wraak. Daarom is het een goed idee om na te denken over een aantal basisideeën en enkele hindernissen te vermijden voordat Google Analytics wordt opgezet.
Michael Janssen - SISU Digital
Michael Janssen is oprichter van het webanalysebureau SISU Digital en consultant voor data-based online marketing. Hij kijkt terug op meer dan 15 jaar ervaring in online marketing en helpt bedrijven sindsdien hun online succes uit te breiden.
Michael is ervan overtuigd dat de meeste bedrijven het antwoord op hun marketingvragen al hebben - alleen weten ze het nog niet. Want de antwoorden liggen in hun eigen gegevens! Michael's doel is om deze verborgen schat aan gegevens te ontsluiten. Daarom begeleiden Michael en zijn team bedrijven door het hele proces van Data Driven Marketing: van geavanceerde analytische audits en de webanalysestrategie, via de implementatie van de tools tot de evaluatie en selectie van de juiste marketingbeslissingen.
Bovendien deelt Michael graag zijn kennis over Google Analytics en de Google Tag Manager - in boekvorm ("Google Tag Manager - Das Handbuch"), in lezingen, in seminars, in blogs of in de analytische podcast Beyond Pageviews.
