"Het is voor ons belangrijk dat mensen de webshop vertrouwen"
Roy Verduyn, eigenaar van City-Play
Shopsoftware
WooCommerce
Markt
B2C
Begonnen in
2018
Vestiging
Spijkenisse
Lid sinds
2020
Voor dit klantverhaal hebben we Roy Verduyn, eigenaar van City‑Play (Speelkleed.nl) gesproken. Klik op het onderwerp naar keuze om naar de tekst te gaan!
Speelkleed.nl is ontwerper en verkoper van unieke speelkleden. De kleden laten bekende en historische steden zien. Ieder exemplaar is uniek en laat ongeveer 25 herkenbare iconen uit de stad zien. Bovendien zijn ze allemaal heel kleurrijk: de kleden bestaan uit meer dan 50 kleuren. Dat maakt de kleden erg aantrekkelijk.
"We zijn eerst gestart met een aantal grote kleden, zoals Rotterdam, Amsterdam en Den Haag en het Circuit van Zandvoort", vertelt Roy Verduyn over de unieke speelkleden, "Wij zagen dat dit heel goed werkte, dus toen zijn we gaan doorontwikkelen met andere grote steden met veel historie". Denk hierbij aan steden als Maastricht, Enschede en Spijkenisse.
Door het succes zit het bedrijf inmiddels in een groeifase, waarin internationaliseren hoge prioriteit heeft. Zo begeeft het bedrijf zich nu ook op de Belgische markt: Brussel en Antwerpen zijn al aan het assortiment toegevoegd.
Normaal focussen webshops ook op het terugwinnen van bestaande klanten, maar Speelkleed.nl is zich ervan bewust dat klanten veelal eenmalig een speelkleed kopen van hun eigen stad. Om deze reden focust het bedrijf zich op het aantrekken van nieuwe klanten. Wanneer een klant toch nog een ander speelkleed koopt, dan is dat vaak van een herkenbare plaats zoals het Circuit Zandvoort of de Elf Stedentocht.
Speelkleden zijn verkrijgbaar in verschillende soorten, maten en prijzen, maar een uniek speelkleed zoals dat van Speelkleed.nl, daar hangt een prijskaartje aan. Daarom is het ontzettend belangrijk om vertrouwen uit te stralen in de webshop. "Het is voor ons belangrijk dat mensen de webshop vertrouwen en het idee hebben dat ze met een professionele webshop werken", verklaart Roy.
Met de Trustbadge® die onder andere het keurmerk visualiseert straalt de webshop daadwerkelijk vertrouwen uit, vindt Roy. Het webshop-keurmerk wordt niet aan een webshop gegeven als het slechts aan enkele regels voldoet, maar er wordt ook kritisch gekeken naar hoe de webshop er juridisch voor staat. Het keurmerk voegt op deze manier waarde toe aan een webshop. Het is groeiend in Nederland en het wordt ook steeds bekender in andere landen. "Toen wij werden benaderd door Trusted Shops herkende ik het keurmerk en de kopersbescherming doordat ik eerder een aankoop heb gedaan bij een aangesloten webshop", legt Roy uit.
Hij ziet dat die herkenbaarheid ook voor Speelkleed.nl erg goed werkt: "De altijd zichtbare Trustbadge die het keurmerk, koperbescherming en reviews weergeven werkt voor ons heel goed". Ook de kopersbescherming is een belangrijk punt voor de klanten van Speelkleed.nl, vooral gezien de meeste bestellingen van nieuwe klanten komen. "De kopersbescherming wordt 100 procent gewaardeerd door onze doelgroep", vertelt Roy vol vertrouwen, "Klanten kunnen de kopersbescherming gratis afsluiten en dat geeft extra bescherming".
De reviewverzoeken worden automatisch verstuurd. De webshop hoeft dus zelf geen moeite te steken in de verzoeken te sturen en krijgt zo automatisch geverifieerde beoordelingen.
''De alles-in-éénoplossing vergroot het vertouwen van je webshop en biedt mogelijkheden waar het huidige vertrouwen nog meer naar voren komt.''
Bij het analyseren van trends, kun je als webshop naar verschillende cijfers kijken. Denk bijvoorbeeld aan hoe lang webshopbezoekers op een pagina blijven, hoeveel bezoekers een product in de winkelmand stoppen, maar ook hoeveel bezoekers hun winkelmand verlaten. Los van deze analyses is het fijn om te zien dat de kopersbescherming meerdere malen wordt afgenomen. Dit betekent dat de kopersbescherming ervoor zorgt dat een bepaalde groep webshopbezoekers wordt aangesproken door deze gratis bescherming.
Ieder vertrouwenselement zoals de kopersbescherming, maar ook reviews en het keurmerk helpt mee om de webshopbezoeker een goed gevoel te geven om uiteindelijk een bestelling in de winkelmand af te rekenen. De vertrouwde uitstraling is om deze reden een grote plus voor de webshop. "Wij zijn vooral tevreden over het vertrouwen dat de oplossingen van Trusted Shops geeft aan onze kopers", stelt Roy.
"De kopersbescherming geeft klanten het gevoel dat zij hun geld terugkrijgen als iets niet goed zit, zonder dat zij achter een bedrijf aan hoeven te lopen"
Voordat de Trustbadge geïntegreerd kan worden moet de webshop een audit doorlopen. Dit is een serieuze keuring waarbij gekeken wordt naar meer dan 50 juridische punten. Het is goed om te weten dat een audit eenmalig is en nadat een keuring is afgerond, is de webshop er zeker van dat alle juridische punten in orde zijn.
"Het contact en de samenwerking is goed", vindt Roy, "Je krijgt snel iemand te pakken en we ontvangen altijd snel feedback''. Deze samenwerking en ondersteuning begint vanaf het eerste contactmoment. De accountmanagers en de rest van het team geven graag feedback en advies met betrekking tot de integratie van de Trustbadge en alle andere vragen. "Ik zat een beetje technisch te kijken naar links of rechts uitlijnen en dat soort zaken. Daar ben ik prima mee geholpen'', zegt Roy tevreden.