Zo meld je reviews aan Trusted Shops die de richtlijnen overschrijden

Als webwinkelier ben je blij met elke review die je krijgt, maar toch zijn er ook reviews die je liever niet ontvangt. Als ze bijvoorbeeld beledigingen bevatten of andere inhoud die niet volgens de richtlijnen van Trusted Shops zijn. In zo'n geval kun je een review melden aan Trusted Shops en kunnen wij de review offline halen. De procedure om beoordelingen te melden is nu nog eenvoudiger! Hier lees je alles over hoe je dit doet.

reviews melden

Gelukkig komt het niet vaak voor, maar af en toe zijn er klanten die in een review voor een webshop beledigende uitspraken doen of aantoonbaar incorrete informatie verspreiden.

In dat geval, kun je de beoordeling melden zodat deze wordt gecontroleerd door een expert bij Trusted Shops.

Beoordelingen melden in My Trusted Shops

Je meldt een beoordeling in My Trusted Shops onder ‘Beoordelingen –> Shopbeoordelingen –> Bewerken –> Beoordeling melden’.

Zodra je op de knop ‘Beoordeling melden’ klikt, verschijnt het volgende venster.

Venster beoordelingen melden

In de eerste stap selecteer je in het venster de reden van de melding via het drop-down menu.

Vervolgens beschrijf je nog eens kort de redenen van de melding. Dat maakt de controle makkelijker voor het team.

Als je hiermee klaar bent, verschijnt rechts onderaan de blauwe knop ‘Beoordeling melden’. Zodra je deze hebt aangeklikt, sluit het venster.

Na de melding in My Trusted Shops ontvang je een automatische e-mail van Trusted Shops. Via de antwoordfunctie kun je dan bewijsstukken opsturen als dat nodig is.

Dit kan bijvoorbeeld een afleveringsbewijs zijn als de leveringsdatum een punt van discussie is. Wanneer de controle is afgerond, ontvang je een e-mail waarin staat of de beoordeling al dan niet kon worden gedeactiveerd.

Gebruik altijd My Trusted Shops om beoordelingen te melden. Alleen zo ben je zeker van een snelle afhandeling. Telefonisch of per e-mail kan dit niet worden gegarandeerd.

De volgende redenen rechtvaardigen een melding

In principe zijn er juridisch gezien drie redenen om een beoordeling te melden:

  1. Het is aantoonbaar dat het commentaar niet klopt (niet naar waarheid)

  2. Het is beledigend

  3. Het is in strijd met andere gebruiksvoorwaarden

Het feit dat een beoordeling negatief is, betekent niet dat Trusted Shops het altijd offline haalt.

Als de review wel volgens de richtlijnen is, maar erg negatief dan kan Trusted Shops de feedback niet offline halen.

Voor zulke gevallen raden we je aan om onze checklist te lezen over het reageren op negatieve reviews:

Gratis download checklist - reageren op negatieve reviews

0 Comments