Bel ons 020 709 1235

Maak een

belafspraak

Google Ads: nieuwe update 'Insights'

13.05.2021, 6m

Het integreren van Google Ads-campagnes in je marketingstrategie is een must als je je zichtbaarheid op het internet wilt verbeteren. Google Ads kunnen een geweldige manier zijn om de top van de zoekresultaten te bereiken en veel relevant verkeer voor uw online winkel te krijgen. Om met de trend mee te gaan en zijn gebruikers altijd de best mogelijke versie van het reclame-instrument te bieden, heeft Google een aantal interessante nieuwe functies gelanceerd die voor jouw bedrijf belangrijk kunnen zijn.

In dit artikel...

  1. De nieuwe pagina 'Insights'
  2. Automatisch aanbevelingen toepassen
  3. Controleer je prestaties via de app

 

Let op: De 'Insights'-pagina moet je niet verwarren met Google Insights, wat nu Google Trends heet. De 'Insights'-pagina is onderdeel van Google Ads.

email-teaser-Google_ads-w400h300Wil je ondertussen meer leren over de perfecte advertentie maken voor Google? De nieuwe pagina Insights kan hierbij helpen, maar gebruik ook vooral deze gratis checklist. Klik op de onderstaande knop om deze te downloaden.

Bekijk gratis checklist

1. Een 'Insights'-pagina om zoektrends te identificeren

In 2020 testte Google een bètaversie van een 'Insights'-pagina in een paar landen, maar sinds 14 april is het officieel: Google heeft de 'Insights'-pagina eindelijk gelanceerd voor alle adverteerders wereldwijd.

💡 De pagina 'Insights' stelt gebruikers in staat om de huidige zoektrends te identificeren en te controleren of jouw merk voldoet aan de vraag van je doelgroep.

Met deze nieuwe functie kan je als adverteerder de interesses van de consument volgen, zodat je je marketingcampagnes kan aanpassen aan de huidige markttrends en de veranderende eisen van je potentiële klanten.

Google Insights-pagina trends
Bron: Google

Wat zijn de voordelen?

  • Gegevens op maat en gepersonaliseerd voor jouw bedrijf

De informatie die wordt weergegeven op jouw 'Insights'-pagina is geselecteerd op basis van de prestaties van jouw campagnes op Google en de zoekwoorden waar mensen naar zoeken die overeenkomen met jouw advertenties.

De trends en cijfers die je op jouw 'Insights'-pagina ziet, zijn uiterst relevant omdat ze specifiek voor jouw bedrijf zijn. 

  • Eenvoudige en doeltreffende analyse

Bovendien kan je met de nieuwe Google Ads-functie je prestaties op een eenvoudige en doeltreffende manier analyseren. Als je regelmatig je KPI's analyseert, kun je nu met Google Ads groeikansen voor je bedrijf identificeren.

  • Informatie opgenomen in de aanbevelingen

Alle gegevens die je op de Insights-pagina kunt zien, zijn ook geïntegreerd met de aanbevelingen in je Google Ads-account. Deze functie kan echt nuttig zijn, omdat het nu mogelijk is alle inzichten te integreren.

nwl_teaser_wp_google_mijn_bedrijf_400x300Google heeft meerdere producten die samengaan. Denk ook bijvoorbeeld aan Google Mijn Bedrijf, waarmee je jouw bedrijf een boost kan geven.

Wij hebben een handleiding geschreven om je hiermee te helpen. Deze is helemaal kosteloos te downloaden via de onderstaande knop!

Bekijk gratis handleiding

2. Automatische toepassing van aanbevelingen

Via het gedeelte 'aanbevelingen' (in het Engels: recommendations) in je account krijg je gepersonaliseerde suggesties op basis van analyses om de prestaties van je Google Ads-campagnes te verbeteren.

Google analyseert je prestaties en als de algoritmen mogelijkheden ontdekken om je advertenties te optimaliseren, worden die geclassificeerd als aanbevelingen.

Met de nieuwe update van Google Ads en de mogelijkheid om de automatische toepassing van aanbevelingen te activeren, wordt het nog eenvoudiger om jouw marketingcampagnes te optimaliseren.

Google Ads Insights recommendations
Bron: Google

💡 Opmerking: Je kunt de functie op elk moment aan- en uitzetten, je budget wordt niet automatisch verhoogd!

Wat zijn de voordelen?

  • Tijdsbesparing

Dankzij de automatische toepassing van door Google geselecteerde aanbevelingen, bespaar je dagelijks tijd voor analyse en optimalisatie. Zo kan je je bijvoorbeeld meer richten op nieuwe productontwikkeling en klantenservice.

  • Gemakkelijk te beheren wijzigingen

Als je de nieuwe functie hebt toegepast, kun je op het tabblad Geschiedenis klikken en heb je een goed overzicht van wanneer en hoe vaak aanbevelingen zijn toegepast. Hierdoor zijn wijzigingen in jouw account eenvoudig te beheren en te controleren.

email-teaser-google_shopping-w400h300Ook Google Shopping kan niet missen in je promotiemix van Google-producten. Hiermee kun je jouw ads optimaliseren, of zelfs gratis in het tabblad Shopping in de zoekmachine zelf verschijnen.

Bekijk gratis e-book ️

3. Prestaties bijhouden vanuit de mobiele applicatie van Google Ads

Google heeft ook de mobiele app van Google Ads geüpdatet zodat het nog eenvoudiger en efficiënter wordt om je advertenties onderweg te beheren. Met de app kan je je prestaties monitoren en snel je campagnes bewerken via je smartphone.

Een paar weken geleden lanceerde Google twee nieuwe functies om de gebruikerservaring te verbeteren.

  • Aangepaste meldingen en waarschuwingen

Met de nieuwe update kan je nu realtime meldingen en alerts ontvangen om je op de hoogte te houden van je prestaties.

Om de nieuwe functie in te schakelen, ga je naar de instellingen-pagina van de app, schakel je aangepaste meldingen in en zet je ze op het tijdstip waarop je ze wil zien.

Zo'n notificatie zou er als volgt uit kunnen zien:

Google Ads Insights app real time notificaties
Klik op de afbeelding om deze te vergroten. Bron: Google

  • Pagina Insights ook beschikbaar in de mobiele app

Goed nieuws: de hierboven genoemde nieuwe Insights-pagina kan ook worden bekeken in de mobiele applicatie van Google Ads. Dankzij deze nieuwe functie krijg je een realtime melding op je smartphone als je prestaties aanzienlijk veranderen.

💡 De nieuwste versie van de Google Ads mobiele app is beschikbaar voor Android- en iOS-apparaten.

 

nl-teaser-L-legal-newsletterBlijf op de hoogte! 📬

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief en ontvang onze laatste content tweewekelijks in je mailbox.

Aanmelden voor nieuwsbrief ️